Jak zaevidovat pojišťovny
Každá nová pojišťovna, kterou v rámci mezd budeme využívat (odesílat pojistné), musí být pořízena v číselníku Pojišťovny. To provedeme takto:
Otevřeme číselník Pojišťovny a založíme nový záznam.
Na údaji Pojišťovna stiskneme klávesovou zkratku Alt+šipka dolů a z otevřeného seznamu vybereme konkrétní pojišťovnu. Jestliže v seznamu pojišťovna není uvedena, znamená to, že není pořízena v adresáři firem a je tedy nutné ji pořídit nejprve tam. Do adresáře ji můžeme pořídit přímo (otevřeme Adresář firem v Kanceláři) nebo odskokem do adresáře firem z číselníku Pojišťovny. Protože máme číselník Pojišťovny otevřený, použijeme druhou variantu:
Na údaji Pojišťovna provedeme odskok do číselníku a v otevřeném adresáři firem založíme nový záznam. Zadáme všechny důležité informace o pojišťovně a záznam uložíme.
Nově pořízený záznam převezmeme do číselníku Pojišťovny.
Každá pojišťovna konkrétního typu je později při zpracování mezd přiřazena k příslušné částce (zdravotní pojištění, sociální pojištění atd.). V důsledku toho program při zaúčtování všech součástí mzdy přesně identifikuje jednotlivé účtované doklady i s pomocí uvedené firmy (pojišťovny). Současně program zajistí i přenos potřebných dat do agendy závazků a pohledávek. Z této agendy snadno vystavíme převodní příkaz na odvod vypočteného pojistného pojišťovnám uvedeným v kartě zaměstnance.
Související témata