Kdy provádět datovou uzávěrku
Datovou závěrku provádíme zejména při práci ve firmách, kde se na pořizování dokladů do účetnictví podílí více kolegů-účetních. Při velkém objemu zpracovávaných dat může omylem dojít k nechtěnému přepsání již dříve pořízeného dokladu (popřípadě i k jeho smazání) nebo například ke změně data zaúčtování, částky či data DPH. Abychom takovým událostem zabránili, data po určitém období uzavřeme. Zda se rozhodneme uzavírat data vždy po zpracování DPH (měsíčně nebo kvartálně) je jen na našem odhadu situace. Postup je následující:
Spustíme Datovou uzávěrku.
Před spuštěním vlastní uzávěrky data zazálohujeme.
Pomocí funkce Kontrola zkontrolujeme všechny doklady právě skončeného období.
Tlačítkem Uzavřít spustíme datovou uzávěrku a zadáme datum závěrky.
Záznamy s datem starším, než je datum uzávěrky budou uzavřeny a odděleny od dosud neuzavřených dat.
V nabídce Aktuální období – Účetní deník (Závazky a pohledávky) budou k dispozici neuzavřené záznamy
V nabídce Všechna data – Účetní deník + archivy (Závazky a pohledávky + archivy) jsou k dispozici všechna data jako před uzávěrkou. Pro snadnější orientaci jsou uzavřená data barevně odlišena.
Ostatní pracovní postupy
Kdy provádět datovou uzávěrku.
Související témata