Jak zadat dlouhodobý majetek z předešlých let (uplatněné účetní a daňové odpisy)
Pořizujeme-li do evidence dlouhodobého majetku předměty, které již byly odepisovány v předcházejících letech, postupujeme podobně jako v případě zcela nového majetku:
Nejprve pořídíme kompletní kartu majetku.
Majetek na záložce Účtování ručně zařadíme dle skutečného data zařazení (zaškrtnutím údaje ÚD označíme záznam jako zaúčtovaný do účetního deníku).
Stiskneme tlačítko Přepočítat a program nám v údaji Aktuální daňový odpis nabídne částku prvního odpisu.
Otevřeme záložku Daňové odpisy a pořídíme první záznam (například s datem 31.12.2008). Částku opíšeme s Aktuálního daňového odpisu.
Opět stiskneme tlačítko Přepočítat a vytvoříme další záznam do Daňových odpisů (tentokrát s datem 31.12.2009) a opíšeme novou částku z Aktuálního daňového odpisu.
Opětovně necháme vygenerovat Aktuální daňový odpis a tentokrát jej ponecháme bez další akce. Jedná se o odpis aktuálního období.
Jestliže došlo v průběhu uplynulých let k technickému zhodnocení, pořídíme jej před odpisem roku, v němž ke zhodnocení došlo, a necháme ovlivnit odpisy podle příslušných ustanovení zákona o daních z příjmů.
Účetní odpisový plán vytvoříme standardním způsobem pomocí operace Generování (pokud lze s pomocí připravených možností odpisový plán vytvořit) nebo jej pořídíme ručně.
Účetní odpisy minulých let a zaúčtované odpisy aktuálního roku označíme jako zaúčtované (změnou údaje ÚD ve vybraných záznamech pomocí funkce Rozšíření / Hromadné úpravy).
Nyní je majetek kompletně nastaven k dalšímu odepisování, tentokrát již pomocí standardních operací.
Ostatní pracovní postupy
Jak zadat dlouhodobý majetek z předešlých let (uplatněné účetní a daňové odpisy).
Související témata