Pokladní místa pro EET
Základní agendou, o kterou se EET opírá, je číselník Pokladních míst pro EET. Pokladním místem rozumíme kombinaci provozovny a pokladního zařízení. Na jedné provozovně můžeme mít několik podkladních zařízení, stejně jako jedno pokladní zařízení může být používáno na více provozovnách.
Pro každé pokladní místo tedy založíme samostatný záznam a v něm uvedeme označení provozovny tak, jak evidováno v systému EET daňové zprávy, a vlastní označení pokladního zařízení (1-20 znaků, které může kombinovat číslice, malá i velká písmena bez diakritiky a některé speciální znaky jako lomítka, čárky, středníky a tečky).
Důležitá je informace, od kdy a případně do kdy je dané pokladní místo platné, protože tržby přijaté mimo toto období odesílány nebudou. Toho využijeme např. v případě, kdy připravujeme číselník ještě před povinností tržby odesílat. Dále uvedeme, zda máme pro evidenci tržeb povolený zjednodušený režim.
V závislosti na kvalitě internetového připojení nastavíme, jakou minimální dobu musíme čekat na odpověď serverů finanční zprávy. Ze zákona tato tzv. "mezní doba odezvy" musí být delší než 2 sekundy. Pokud ovšem servery odpoví dříve, DUEL odpověď zpracuje ihned a nečeká až do konce intervalu, prodej tak není zdržován a my se nemusíme bát nastavit i větší hodnotu. Jestliže se nepodařilo odeslání napoprvé, pro další pokusy můžeme zadat interval ještě delší. (Na mobilním připojení jsme při testování zaznamenali odezvu až 8 sekund.)
Pro testování a pokusy s EET můžeme nastavit, zda chceme zprávy opravdu odeslat nebo jen prověřit, zda neobsahují chyby (tzv. ověřovací mód), a zda chceme použít ostré nebo zkušební servery (tzv. playground). V reálném provozu zůstanou obě políčka nezaškrtnuta.
Poslední akcí, kterou v číselníku pokladních míst musíme provést, je přiřazení certifikátu, kterým budou datové zprávy EET podepisovány. To provedeme prostřednictvím operace "Vybrat certifikát" v menu.
Ostatní pracovní postupy
EET a Pokladní místa pro EET.
Související témata