Jak provést vratku, dobropis
Jestliže nastane situace, kdy zákazník z nějakého důvodu přijde vrátit zboží, v oprávněných případech zboží převezmeme zpět a zákazníkovi vyplatíme příslušnou částku peněz. Jedná se de facto o dobropis, který provedeme takto:
V otevřené Kase s otevřenou účtenkou spustíme operaci Dobropis.
V otevřeném okně vybereme z uzavřených účtenek tu, na které je zboží, které kupující vrací (klikneme na ni myší nebo použijeme rámeček pro rychlé hledání). Stiskneme tlačítko OK.
Poznámka Pokud používáme čtečku čárových kódů, doporučujeme tisknout účtenky s EAN kódem. Pak bude jejich výběr pro případný dobropis velmi jednoduchý, protože si její číslo rovnou načteme čtečkou.
V následujícím okně nám program nabídne pro vratku položky ze zvolené účtenky.
Ve sloupci X si myší, mezerníkem nebo klávesou F8 označíme co všechno bude kupující vracet.
Potvrdíme tlačítkem OK.
Program vygeneruje novou účtenku, na kterou nás přepne a v ní budou vracené položky s původně prodaným množstvím se záporným znaménkem.
Pokud potřebujeme, upravíme na této účtence množství podle skutečnosti.
Po kontrole správnosti cen i počtu vracených položek spustíme operaci Platba (Hotově, Bezhotovostně), v jejímž průběhu zadáme vracenou částku a vytiskneme Účtenku-dobropis (nebo vratku), na které ručně uvedeme jméno a kontaktní údaje o zákazníkovi, který zboží vrací (jedná se o informace potřebné k prokazování této události například nadřízenému, majiteli firmy nebo také pracovníkům FÚ).
Poznámka Na účtenku vygenerovanou operací Dobropis můžeme přidávat další nové položky. Vracení peněz tedy bude záležet na tom, jestli zákazník něco nového nepřikoupí. Pokud ne, zadáme v operaci Hotově vracenou částku záporně.
Upozornění Vzhledem k závažnosti této operace není žádoucí, aby byla dostupná běžnému zaměstnanci. Proto doporučujeme omezit jejího spuštění pomocí přístupových práv.
Ostatní pracovní postupy
Jak provést vratku, dobropis.
Související témata