Jak fungují a jak vznikají položky na skladě
Agenda Položky na skladě přiřazuje jednotlivé skladované předměty (z Katalogu položek) ke konkrétnímu skladu a na rozdíl od agendy Katalog položek obsahuje informace týkající se i ocenění skladu (aktualizovanou nákupní a prodejní cenu, počáteční stav, obraty pohybů, aktuální stav a další).
Nové položky zde pořídíme třemi způsoby:
Pořízení přímo do Položek na skladě – otevřeme agendu Položky na skladě a nové předměty pořídíme ručně včetně všech dostupných údajů, tato varianta pořízení je vhodná zejména při doplnění jednotlivých položek, kdy nehledíme na rychlost doplnění, ale na úplnost záznamu.
Pořízení pomocí operace Naplnění – v agendě Položky na skladě spustíme stiskem stejně nazvaného tlačítka operaci Naplnění. Položky pořízené nově v katalogu (a dosud nezařazené) budou automaticky přeneseny a uloženy. Po dokončení operace Naplnění je třeba projít nové záznamy a doplnit upřesňující informace, případně změnit hodnoty, které dosadit program automaticky (například číslo skladu, ve kterém bude položka evidována. Výhodou tohoto řešení je rychlost přenesení nových záznamů, nevýhodou je nutnost dodatečné kontroly a opravy nově vzniklých záznamů.
Pořízení prostřednictvím souvisejících agend - typickým příkladem tohoto způsobu přidání položky je pořízení nové příjemky. Na základě přijaté faktury vystavíme v agendě Příjemky nový záznam, v němž přijmeme na sklad i novou položku (nezapomeneme uvést na jaký sklad bude položka přijímána). Program po dokončení příjemky automaticky vytvoří záznam do agendy Položky na skladě včetně počtu naskladněných kusů a ocenění. Výhodou tohoto řešení je úspora práce neboť k pořízení nového záznamu dojde v rámci provádění jiné činnosti.
Poznámka Nové položky pořídíme i v průběhu naplnění počátečních stavů v agendě Skladové operace – provedeme tak dvě akce v jedné.
Ostatní pracovní postupy
Jak fungují a jak vznikají položky na skladě.
Související témata