Jak založit dokladovou řadu
Při zadávání nové dokladové řady věnujeme pozornost zejména následujícím údajům:
Zkratka - označení dokladové řady - jeden až deset znaků. Zkratka NESMÍ končit číslicí (protože by mohlo dojít ke změně čísla dokladu, které na zkratku bezprostředně navazuje).
Aktuální číslo – každá dokladová řada obvykle začíná číslem 1. Pokud začínáme práci s programem uprostřed účetního období, zadáme číslo dle skutečnosti. Současně rozhodneme, zda chceme udržovat plynulou číselnou řadu dokladů a zaškrtneme Zvyšovat aktuální číslo.
Typ – každé dokladové řadě přiřadíme typ dle potřeby. U faktur (přijatých i vydaných) není o typu pochyb, jedná se o pohledávky a závazky. V případě interních dokladů, ale i pokladních dokladů nebo bankovních výpisů zadáme typ Neurčeno.
Sloupec – pro dokladovou řadu je možné nastavit odpovídající sloupec (banka, pokladna, ceniny apod.). U ostatních dokladů Sloupec ponecháme prázdný.
Měna – měnu uvedeme pouze u dokladů, u nichž je použití příslušné měny jednoznačné. U ostatních dokladů ponecháme údaj prázdný.
Dokladovou řadu lze založit buď přímo v agendě Doklady, nebo v průběhu práce s jinou agendou (např. z agendy Závazků a pohledávek) po otevření odkazu do Dokladů klávesovou zkratkou Ctrl+“+“.
Tip V záložce Vazby vždy nalezneme všechny doklady, ve kterých je aktuální dokladová řada použita. Případné (i nechtěné) smazání dokladové řady program při nejbližší údržbě dat vyřeší založením nové řady, která bude mít v označení zkratku ENU (starší verze naplňovaly otazníky). Pro napravení stavu postačí zkratku změnit dle skutečnosti, doplnit označení měny a případné počáteční stavy. Aktuální číslo dokladové řady program po údržbě dat nastaví podle posledního čísla dokladu použitého v účetním deníku.
Poznámka Údržba dat obnoví pouze dokladové řady použité v daňové evidenci.
Ostatní pracovní postupy
Jak založit dokladovou řadu.
Související témata