Agenda Objednávky přijaté - E-shop slouží jako přestupní (kontrolní) "stanice" objednávek stažených z e-shopu. Objednávky zde uložené je třeba pro další práci s nimi přenést do standardní skladové agendy Objednávky přijaté. Ve skladových objednávkách přijatých se s objednávkou pracuje běžným způsobem. Aktuální stav vyřízenosti jednotlivých položek objednávky je pro e-shop přebírán až z agendy Objednávky přijaté e-shop. |
Obsah stránky: |
Objednávka přijatá - e-shop...
Základní identifikační údaje o dokladu objednávky - vystavení, splatnost, typ, dodavatel a odběratel apod.
Popis...
Oddíl s doplňujícími údaji, jako jsou platební a dopravní podmínky a popis.
Platební podmínky – údaj z s podporou číselníku.
Dopravní dispozice - údaj s podporou číselníku - předpokládaný způsob dopravy.
Popis - textový údaj s podporu číselníku Texty popisů.
Tabulka DPH...
Tabulka DPH obsahuje údaje, které jsou napočítávány z položek. Sazby DPH se vztahují k Datumu vystavení objednávky.
Bez daně, DPH a Celkem pro základní sazbu DPH.
Bez daně, DPH a Celkem pro sníženou sazbu DPH.
Bez daně pro nulovou sazbu DPH.
Celkem - součet výše uvedených hodnot.
Ceny s daní - zaškrtávátko ovlivňující způsob plnění tabulky DPH a výpočtu celkové ceny.
Celkem zaokrouhleno - celková částka spočtená z položek dokladu.
Tip Objednávka umožňuje plátcům DPH zadávání cen s i bez DPH. Je-li v dokladu zaškrtnuto Ceny s daní, program považuje zadané jednotkové ceny za ceny s daní. Výpočet DPH pak probíhá v souladu se zákonem o DPH "shora" pomocí zaokrouhleného koeficientu. V opačném případě program považuje zadané jednotkové ceny za ceny bez daně a výpočet DPH probíhá "zdola" odpovídajícím procentem sazby.
Členění...
Oddíl Členění obsahuje údaje, pomocí kterých můžeme přiřadit dokladu vztah ke středisku, výkonu a zakázce. Tyto údaje se přenáší mezi agendami až do účetního deníku a umožňují tak tvorbu výběrů, filtrů, sestav a přehledů podle členění.
Aktuální stav...
Aktuální stav daného dokladu – zda je již přenesen do agendy přijatých objednávek k vyřízení.
Objednávky přijaté - sklad - příznak, zda byl doklad přenesen do skladových objednávek k vyřízení.
E-shop - identifikace obchodu z agendy Seznam e-shopů.
Kromě seznamu zpracovávaných dokladů může agenda obsahovat další doplňující údaje, které jsou zobrazeny na tzv. záložkách. Některé záložky slouží k zadání jednoho údaje (např. Poznámka) nebo zobrazují vypočítaný přehled vybraných hodnot.
Tip Přepínání mezi záložkami je možné klávesovou zkratkou Alt+číslo (číslo/diakritické znaky na písmenkové části klávesnice). Tak se přepneme přímo na konkrétní záložku. Cyklické přepínání je pomocí klávesové zkratky Ctrl+Tab resp. Ctrl+Shift+Tab zpětně.
1. Objednávky přijaté
Seznam všech zadaných dokladů. V tabulkové podobě jsou zobrazené evidované údaje.
2. Položky
Evidence položek v aktuálním dokladu. Podle zadaných cen jsou počítány hodnoty do hlavičky (hlavního formuláře).
Upozornění! Položky vznikají automaticky importem z internetového obchodu
3. Poznámka
Zde je možné pořizovat poznámky a komentáře vztahující se k dokladu. Délka textu není omezena. Poznámky je možné kdykoli tisknout.
4. Text nad
Textový popis, který vystoupí v tiskových sestavách dokladů nad seznamem položek.
5. Text pod
Textový popis, který vystoupí v tiskových sestavách dokladů pod seznamem položek.
Tip Doprovodné volné texty uváděné v dokladech zadáme do záložky Poznámka, Text nad nebo Text pod. K tomuto účelu můžeme použít vazbu do číselníku Volné texty (odskok přes Ctrl+NumPlus) a připravené texty si pomocí Ctrl+Enter přeneseme. Pomocí Ctrl+Shift+Enter nový text připojíme za text stávající.
6. Vazby
Pomocí záložky Vazby je možné velmi snadno zkontrolovat související doklady v ostatních agendách.
7. Dokumenty
Na záložce Dokumenty ze evidovat libovolné dokumenty v souborové podobě, které se týkají aktuálního záznamu.
8. Média
Záložka Média umožňuje připojit libovolné obrázky či soubory s jiným obsahem. První v pořadí se zobrazí ve formuláři.
Kontrola - otestuje konzistenci importovaných objednávek z e-shopu, včetně existence povinných údajů a korektnost zadaných položek.
Přenos do objednávek - přenese doklady a jejich položky do agendy Objednávky přijaté - sklad pro jejich vyřízení. Po spuštění operace Přenos do objednávek se zobrazí standardní dialog pro výběr přenášených dokladů do dávky. Po dokončení přenosu jsou doklady v objednávkách e-shopu označeny příznakem o přenesení a při dalším přenosu se logicky již jednou přenesené nenabízejí.
Seznam E-shopů, Objednávky přijaté - sklad, Položky na skladě