Ježek / Podpora / Často kladené otázky / DUEL - Všeobecné dotazy

Často kladené otázky

Víme, co vás zajímá a pálí a s čím se nejčastěji obracíte na naši podporu. Sepsali jsme pro vás odpovědi na nejčastější dotazy.
Zpět na seznam

DUEL - Všeobecné dotazy

Zobrazit odpověď
Skrýt odpověď

Změna sazeb DPH od 1. 1. 2024

04.12.2023, Zuzana Šimonová

Od 1. 1. 2024 dochází ke změně sazeb DPH, kdy se snížená sazba 15 % mění na 12 % a druhá snížená sazba (10 %) se ruší. Vzhledem k tomu, že upgrade programů STEREO a DUEL pro rok 2024 budou v distribuci až koncem měsíce ledna 2024, je nutné situaci řešit ještě ve stávajících verzích. Připravili jsme pro vás návod na doporučený způsob zadání nových sazeb DPH v programech.

Návod naleznete zde, skript ke stažení zde.

Zobrazit odpověď
Skrýt odpověď

Lze z programu exportovat vystavené faktury ve formátu ISDOC?

07.09.2023, Zuzana Šimonová

Export faktury do formátu ISDOC je možný z agend Fakturace - kancelář a Fakturace - sklad. Běžným způsobem vystavíme fakturu a poté v horním pásu karet přejdeme na záložku Přenosy dat. Zde zvolíme Export ISDOC. Exportovat lze pouze ty faktury, které jsou uzavřené a vystavené v měně Kč. V průběhu exportem lze zvolit, zda chceme fakturu ve formátu ISDOC rovnou odeslat e-mailem. Po dokončení exportu nás program vyzve k výběru certifikátu pro podepsání. Pokud žádný certifikát nemáme, stiskneme tlačítko Storno. Soubor ISDOC se uloží do zvoleného umístění, pouze nebude elektronicky podepsaný. 

Poznámka: Pokud chceme exportovat více faktur najednou, jednoduše je nejprve označíme (v DUELu) a poté postupujeme stejným způsobem viz výše. Při exportu více faktur najednou se odesílání e-mailem vztahuje na každou fakturu samostatně. Nelze v jednom e-mailu najednou odeslat více faktur ve formátu ISDOC.

Zobrazit odpověď
Skrýt odpověď

Lze do programu importovat faktury ve formátu ISDOC?

07.09.2023, Zuzana Šimonová

Do DUELu lze importovat faktury ve formátu ISDOC do agendy Závazky a pohledávky (v modulu Účetnictví). V agendě Závazky a pohledávky přejdeme v horním pásu karet na záložku Přenosy dat a poté zvolíme Import ISDOC. Vybereme soubor k importu (případně označíme více souborů najednou - pomocí klávesy Ctrl) a dáme Otevřít. Zobrazí se nám tabulka pro zadání parametrů - ty zadáme dle naší potřeby a vše potvrdíme tlačítkem OK. Importované doklady zkontrolujeme.

Zobrazit odpověď
Skrýt odpověď

Jak v DUELu nastavit odesílání e-mailů

24.07.2023, Zuzana Šimonová

Nastavení odesílání e-mailů závisí na používaném e-mailovém účtu. Nejpoužívanější účty a jejich nastavení naleznete zde.

Zobrazit odpověď
Skrýt odpověď

Nastavení antivirových programů AVAST a AVG pro DUEL

04.06.2020, Jaroslav Scharf

Ilustrovaný návod pro DUEL a AVG je ke stažení zde.

Ilustrovaný návod pro DUEL a AVAST je ke stažení zde.

Zobrazit odpověď
Skrýt odpověď

Přečíslování dokladů na přelomu roku

13.12.2023, Zuzana Šimonová

Na přelomu roku obvykle dochází k přečíslování dokladových řad. Připravili jsme pro vás videonávod, který naleznete zde.

Zobrazit odpověď
Skrýt odpověď

Jak zpracuji DPFO včetně výkazů ve formátu XML?

02.01.2018, Zuzana Šimonová

Podrobný návod naleznete zde.

Zobrazit odpověď
Skrýt odpověď

Jak zpracuji DPPO včetně výkazů ve formátu XML?

02.01.2018, Zuzana Šimonová

Podrobný návod naleznete zde.

Zobrazit odpověď
Skrýt odpověď

Nabízí se mi nesprávné číslo dokladu

02.01.2022, Zuzana Šimonová

Program DUEL si pamatuje nejvyšší použité číslo pro konkrétní dokladovou řadu a vždy nabízí o jedno vyšší. Pokud došlo k použití tohoto čísla omylem, je nutné najít tento záznam a opravit jej:

- v agendě Doklady (Ctrl+G / Doklady) zvolte možnost Sestavy

- vyberte sestavu "Dokladové řady - najdi doklad" a v parametrech sestavy zadejte příslušnou dokladovou řadu, číslo o jedno nižší, než se Vám nabízí a případně postfix, pokud jej používáte - např. pokud se Vám nabízí číslo F2022100, zadejte do parametrů sestavy doklad F a číslo 2022099

- v zobrazené sestavě se Vám následně ukáže agenda, kde je toto číslo použito a kde je tedy nutné jej opravit.

Zobrazit odpověď
Skrýt odpověď

Při zadávání nového záznamu nelze zadat datum nebo se zobrazuje v anglickém formátu?

02.01.2022, Jakub Schneider

Pokud se s takovýmto stavem (např. anglický formát data, oddělovače tisíců, nečeské znaky apod.) setkáte i přes to, že se systém jinak tváří jako kompletně "český" a všude nastavený na Českou republiku, češtinu apod., máme pro Vás velmi jednoduché řešení.

1. V ovládacích panelech vyberte volbu Oblast a jazyk.
2. Na záložce Formáty v rozevíracím seznamu změňte formát Čeština (Česká republika) na jakýkoliv jiný.
3. Klikněte na tlačítko Použít.
4. Formát změňte zpět na hodnotu Čeština (Česká republika).
5. Klikněte na tlačítko Použít.

Změny se projeví okamžitě po zapnutí programu DUEL a počítač není nutné restartovat.