Jak pracovat s insolvencemi
Pokud jsme obdrželi rozhodnutí o úpadku některého z našich zaměstnanců nebo jsme se o insolvenčním řízení dozvěděli prostřednictvím insolvenčního rejstříku, jsme povinni zaměstnanci srážet příslušnou částku z jeho mzdy (dle legislativy). Program tento výpočet řeší zcela automaticky, pouze je nutné dodržet následující postup:
Přijaté rozhodnutí o úpadku pořídíme do agendy Insolvence
Pro výpočet je podstatné, abychom uvedli:
Zkratku zaměstnance dle Adresáře osob
Datum zahájení insolvenčního řízení (poté doplníme datum rozhodnutí o úpadku)
Způsob provedení – zda se jedná o srážku z mezd – přednostní nebo je stanovena pevná částka srážky (jiná výše)
Datum ukončení – pokud jej známe
Rok a měsíc mzdového období, od kterého budeme insolvenční srážky uplatňovat.
V agendě Personalistika zkontrolujeme a případně zatrhneme příznak, že příjem z tohoto pracovního poměru podléhá insolvenci a exekuci.
Standardním způsobem zpracujeme měsíční mzdy.
Na závěr spustíme operaci Uplatnit insolvence a exekuce – z agendy Měsíční mzdy. Tato operace provede výpočet srážek na insolvenci dle čisté mzdy a legislativy a automaticky doplní sraženou částku do mzdy na záložku 10. Daň, Insolvence a Exekuce a zároveň poníží částku k výplatě zaměstnance.
Poznámka Agenda Insolvence obsahuje i pole Datum rozhodnutí. Pokud jsme již obdrželi rozhodnutí o úpadku, vyplníme datum dle skutečnosti. Pokud jsem rozhodnutí o úpadku dosud neobdrželi a známe pouze datum zahájení insolvenčního řízení, necháme pole prázdné. V obou případech se korektním způsobem spočte insolvenční srážka, ale pokud nemáme rozhodnutí o úpadku, nebude se nám vytvářet související dávka do závazků a pohledávek, a tedy ani záznam do převodního příkazu. Sraženou částku budeme pouze zadržovat (deponovat).
Ostatní pracovní postupy
Jak pracovat s insolvencemi.
Související témata