Přijetí reklamace od zákazníka
Hlavička reklamace - Každá reklamace má své vlastní označení dokladovou řadou, číslem a postfixem. Reklamující firmu nebo kontaktní osobu převezmeme z Adresáře firem nebo Adresáře osob. Pokud je nemáme v evidenci, doplníme je pomocí odskoku do příslušného adresáře. Nezapomeneme vyplnit resp. zkontrolovat kontaktní údaje - telefon a e-mail.
Reklamovaná položka - označení a název reklamovaného předmětu můžeme čerpat z Katalogu položek, ale pokud reklamujeme předmět, který skladem neprošel, můžeme Označení ignorovat a Název zadáme ručně podle potřeby. Uvedeme Množství, případně Šarži nebo Výrobní číslo a můžeme doplnit i Sklad.
Doklad o prodeji - dokladem může být faktura, paragon nebo jiný průkazný doklad. Doklad o zakoupení můžeme vyfotit nebo oscanovat a uložit na záložku Média.
Další údaje vyplňujeme za záložce Reklamace v pravé části formuláře:
Zahájení reklamace - nejdůležitějším údajem je datum Rozhodnuto. Od něj a od zadaného počtu Dnů k vyřízení se po uložení reklamce změní Aktuální stav na Zaevidovaná a vyplní se počet dní Zbývá (počet dnů které zbývají do nastaveného limitu vyřízení reklamace).
Upozornění Bez vyplněného data Rozhodnuto je počet dní Zbývá nastaven na 0 a reklamace není oficiálně zahájena!
Poznámka Protože u složitých případů lze o reklamaci rozhodnout do tří dnů (§19 odst. 3 zákona 634/92 Sb.), může se datum pořízení a datum o rozhodnutí lišit. Stejný zákon i paragram stanoví lhůtu pro vyřízení reklamace maximálně 30 dnů.
Popis závady a způsob vyřízení - dle dohody se zákazníkem doplníme ještě Návrh na způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, vrácení peněz atd.), popíšeme závadu a případně doplníme Příslušenství, které je k reklamovanému předmětu přiloženo (např. nabíječky, kabely apod.).
Tisk Potvrzení o přijetí reklamace - nyní zbývá jen vytisknout Potvrzení o přijetí reklamace připravené v tiskových sestavách.
Ostatní pracovní postupy
Přijetí reklamace od zákazníka.
Související témata