Reklamace

Aktuální firma | Sklady | Sklady a položky | Reklamace

Obsah | Základní dovednosti | Videonávody | Klávesové zkratky | Rejstřík

D_reklamace.png

Agenda Reklamace slouží k evidenci reklamací, které uplatňují zákazníci vůči nám (řešíme je sami) nebo reklamací, které postupujeme k vyřízení našim dodavatelům. Aktuální stav ukazuje, ve které fázi se proces reklamace (přijetí, řešení a vyřízení) nachází, kolik nám k vyřízení zbývá dní, resp. zda je reklamace vyřízena a ukončena.

Obsah stránky:

Formulář a popis údajů

 
D_Reklamace_Formular_1.png
D_Reklamace_zalozky.png

Reklamace...

Základní evidenční údaje reklamace - identifikace dokladu a kontakt na reklamujícího.

Předmět reklamace...

Souhrnné údaje o reklamovaném předmětu. Mohou být vybrány z vedených skladů nebo zapsány bez vazby na sklad.

Doklad o prodeji...

Údaje, které identifikují doklad, na kterém byla reklamovaná položka prodána a který případně zakládá nárok na záruční reklamaci.

Aktuální stav...

Údaje, které ukazují aktuální stav reklamace. Mění se podle toho, jaké údaje evidujeme.

Členění...

Oddíl Členění obsahuje údaje, pomocí kterých můžeme přiřadit dokladu vztah ke středisku, výkonu a zakázce. Tyto údaje se přenáší mezi agendami až do účetního deníku a umožňují tak tvorbu výběrů, filtrů, sestav a přehledů podle členění.

Záložka Reklamace...

Záložka Reklamace obsahuje údaje o přijetí reklamovaného předmětu.

Poznámka  Bez vyplněného data Rozhodnuto je počet dní Zbývá nastaven na 0 a reklamace není oficiálně zahájena.

Záložka Odeslání...

V případě, kdy přijatou reklamaci neřešíme ve vlastní režii (naším servisem, výměnou z vlastního skladu, vrácením peněz apod.), ale předáváme ji našemu dodavateli nebo přímo výrobci, použijeme údaje na záložce Odeslání.

D_Reklamace_Formular_2.png

Záložka Příjem...

Pokud jsme řešení reklamace postoupili našemu dodavateli, externímu servisnímu středisku nebo výrobci, vrácení opraveného či vyměněného předmětu ze servisu či od dodavatele evidujeme na záložce Příjem.

D_Reklamace_Formular_3.png

Záložka Vyřízení reklamce...

Vyřízení reklamace se zákazníkem provedeme pomocí údajů na stejnojmenné záložce.

D_Reklamace_Formular_4.png

Poznámka  Pokud vyplníme datum Vyřízeno, považuje se reklamace za vyřízenou. Údaj Zbývá se nastaví na hodnotu 1.000.

toppage.gif Začátek stránky

Záložky agendy

 
D_Reklamace_zalozky.png

Kromě seznamu zpracovávaných dokladů může agenda obsahovat doplňující údaje, které jsou zobrazeny na tzv. záložkách. Některé záložky slouží k zadání více údajů (např. Položky - faktur, objednávek apod.), některé k zadání jednoho údaje (např. Poznámka), další mohou zobrazovat přehled vypočítaných hodnot.

Tip Přepínání mezi záložkami je možné klávesovou zkratkou Alt+číslo (číslo/diakritické znaky na písmenkové části klávesnice). Tak se přepneme přímo na konkrétní záložku. Cyklické přepínání je pomocí klávesové zkratky Ctrl+Tab resp. Ctrl+Shift+Tab zpětně.

1. Seznam reklamací

Seznam všech evidovaných reklamací. V tabulkové podobě jsou zobrazené evidované údaje.

2. Poznámka

Zde je možné pořizovat poznámky a komentáře vztahující se k dokladu. Délka textu není omezena. Poznámky je možné kdykoli tisknout.

3. Vazby

Pomocí záložky Vazby je možné velmi snadno zkontrolovat související doklady v ostatních agendách.

4. Dokumenty

Na záložce Dokumenty ze evidovat libovolné dokumenty v souborové podobě, které se týkají aktuálního záznamu.

5. Média

Záložka Média umožňuje připojit libovolné obrázky či soubory s jiným obsahem. První v pořadí se zobrazí ve formuláři.

toppage.gif Začátek stránky

Operace

 
D_Reklamace_Operace_O1.pngD_Reklamace_Operace_O2.png

toppage.gif Začátek stránky

Pracovní postupy

  1. Přijetí reklamace od zákazníka.

  2. Předání reklamace k dodavateli nebo výrobci.

  3. Příjem odpovědi od dodavatele nebo výrobce.

  4. Vyřízení a ukončení reklamace.

toppage.gif Začátek stránky

Tiskové sestavy (Ctrl+P)

Tiskové sestavy obsahují seznamy reklamací, reklamační protokoly a průvodní dopisy pro zaslání reklamovaného sortimentu dodavateli nebo výrobci.

toppage.gif Začátek stránky

Související témata

Katalog položek, Seznam skladů, Skladové pohyby

toppage.gif Začátek stránky