Agenda Reklamace slouží k evidenci reklamací, které uplatňují zákazníci vůči nám (řešíme je sami) nebo reklamací, které postupujeme k vyřízení našim dodavatelům. Aktuální stav ukazuje, ve které fázi se proces reklamace (přijetí, řešení a vyřízení) nachází, kolik nám k vyřízení zbývá dní, resp. zda je reklamace vyřízena a ukončena. |
Obsah stránky: |
Reklamace...
Základní evidenční údaje reklamace - identifikace dokladu a kontakt na reklamujícího.
Datum - datum přijetí reklamace do evidence.
Typ - typ reklamace - přijatá od zákazníka nebo vlastní.
Doklad - označení dokladové řady reklamace. Údaj z číselníku Doklady - jednoznačné označení řady pořizovaného záznamu.
Číslo dokladu - pořadové číslo v rámci dokladové řady (může být nastaveno jeho automatické zvyšování).
Postfix dokladu - doplňkový údaj k pořizovanému číslu, většinou letopočet (např. 2011, 2012), který odlišuje stejná čísla dokladů z různých období.
Firma - zkratka firmy, která reklamaci podává.
Kontaktní osoba - zkratka osoby, která reklamaci podává.
Telefon - kontaktní telefon na firmu nebo osobu, pro kterou je reklamace vyřizována.
E-mail - kontaktní e-mailová adresa na firmu nebo osobu, pro kterou je reklamace vyřizována.
Předmět reklamace...
Souhrnné údaje o reklamovaném předmětu. Mohou být vybrány z vedených skladů nebo zapsány bez vazby na sklad.
Označení - jednoznačná identifikace položky z Katalogu položek.
EAN - EAN kód skladové položky (8 nebo 13 numerických znaků) pro zadání položky z katalogu pomocí čtečky čárových kódů.
Název - název reklamované položky.
Množství - množství přijaté pro reklamaci.
Šarže / Výrobní číslo - případná evidence šarže nebo výrobního čísla reklamovaného sortimentu.
Sklad - údaj z číselníku Seznam skladů - identifikace skladu, na kterém je reklamovaná položka evidovaná.
Doklad o prodeji...
Údaje, které identifikují doklad, na kterém byla reklamovaná položka prodána a který případně zakládá nárok na záruční reklamaci.
Datum - datum prodeje reklamované položky
Předmět reklamace je v záruce - příznak, zda je reklamovaný produkt v záruční době.
Prodejní cena - prodejní cena reklamovaného produktu.
Cena s daní - příznak, zda je prodejní cena reklamovaného produktu včetně DPH.
Doklad - označení dokladové řady prodejního dokladu. Údaj z číselníku Doklady - jednoznačné označení řady pořizovaného záznamu.
Číslo dokladu - pořadové číslo v rámci dokladové řady (může být nastaveno jeho automatické zvyšování).
Postfix dokladu - doplňkový údaj k pořizovanému číslu, většinou letopočet (např. 2011, 2012), který odlišuje stejná čísla dokladů z různých období.
Aktuální stav...
Údaje, které ukazují aktuální stav reklamace. Mění se podle toho, jaké údaje evidujeme.
Aktuální stav - aktuální stav reklamace.
Zbývá - počet dnů k vyřízení reklamace - rozdíl mezi dnem Rozhodnuto a dnešním dnem, po odečtení Dnů k vyřízení. Hodnota 0 znamená, že není zadané datum Rozhodnuto. Hodnota 1000 označuje již vyřízenou reklamaci.
Uzavřen - příznak, zda byl doklad uzavřen. Uzavřením dokladu reklamace se znemožní jeho další editace.
Členění...
Oddíl Členění obsahuje údaje, pomocí kterých můžeme přiřadit dokladu vztah ke středisku, výkonu a zakázce. Tyto údaje se přenáší mezi agendami až do účetního deníku a umožňují tak tvorbu výběrů, filtrů, sestav a přehledů podle členění.
Záložka Reklamace...
Záložka Reklamace obsahuje údaje o přijetí reklamovaného předmětu.
Rozhodnuto - datum rozhodnutí o zahájení reklamačního procesu - má vliv na aktuální stav reklamace.
Dnů k vyřízení - zákonný počet dnů k vyřízení reklamace. Se zákazníkem můžeme domluvit kratší.
Návrh vyřízení - navrhovaný způsob vyřízení reklamace - Oprava, Výměna, Sleva, Vrácení peněz - hotově, Vrácení peněz - na účet, Jinak.
Popis závady - slovní popis závady reklamovaného produktu. Můžeme jej zadat buď ručně nebo provést výběr textu z číselníku volných textů kombinací kláves Ctrl+Num +.
Příslušenství - popis dodaného příslušenství k reklamovanému produktu. Můžeme jej zadat buď ručně nebo provést výběr textu z číselníku volných textů kombinací kláves Ctrl+Num +.
Poznámka Bez vyplněného data Rozhodnuto je počet dní Zbývá nastaven na 0 a reklamace není oficiálně zahájena.
Záložka Odeslání...
V případě, kdy přijatou reklamaci neřešíme ve vlastní režii (naším servisem, výměnou z vlastního skladu, vrácením peněz apod.), ale předáváme ji našemu dodavateli nebo přímo výrobci, použijeme údaje na záložce Odeslání.
Odesláno - datum přeposlání reklamace - má vliv na aktuální stav reklamace.
Cena odeslání - cena odeslání reklamovaného produktu
Firma - zkratka firmy, které reklamaci postupujeme
Kontaktní osoba - zkratka osoby.
Přepravce - zkratka přepravní firmy.
Podací číslo - podací číslo odeslané zásilky s reklamovaným produktem
Externí označení reklamace - označení například v interním systému servisního střediska.
Poznámka k odeslání - Slovní popis k odeslanému reklamovanému produktu. Můžeme jej zadat buď ručně nebo provést výběr textu z číselníku volných textů kombinací kláves Ctrl+Num +.
Záložka Příjem...
Pokud jsme řešení reklamace postoupili našemu dodavateli, externímu servisnímu středisku nebo výrobci, vrácení opraveného či vyměněného předmětu ze servisu či od dodavatele evidujeme na záložce Příjem.
Přijato - datum příjmu reklamované položky ze servisu nebo od dodavatele - má vliv na aktuální stav reklamace.
Cena příjmu - cena příjmu reklamovaného produktu
Poznámka k příjmu - slovní popis k přijatému reklamovanému produktu - většinou vyjádření od servisního střediska.
Záložka Vyřízení reklamce...
Vyřízení reklamace se zákazníkem provedeme pomocí údajů na stejnojmenné záložce.
Vyřízeno - datum vyřízení reklamace - má vliv na aktuální stav reklamace
Cena vyřízení - celková cena vyřízení reklamace produktu
Firma - zkratka firmy, která reklamaci přebírá.
Kontaktní osoba - zkratka osoby, která reklamaci přebírá.
Způsob vyřízení - skutečný způsob ukončení reklamace - Oprava, Výměna, Sleva, Vrácení peněz - hotově, Vrácení peněz - na účet, Jinak nebo Zamítnuto
Poznámka k vyřízení reklamace - slovní popis k vyřízení reklamace produktu. Můžeme jej zadat buď ručně nebo provést výběr textu z číselníku volných textů kombinací kláves Ctrl+Num +.
Poznámka Pokud vyplníme datum Vyřízeno, považuje se reklamace za vyřízenou. Údaj Zbývá se nastaví na hodnotu 1.000.
Kromě seznamu zpracovávaných dokladů může agenda obsahovat doplňující údaje, které jsou zobrazeny na tzv. záložkách. Některé záložky slouží k zadání více údajů (např. Položky - faktur, objednávek apod.), některé k zadání jednoho údaje (např. Poznámka), další mohou zobrazovat přehled vypočítaných hodnot.
Tip Přepínání mezi záložkami je možné klávesovou zkratkou Alt+číslo (číslo/diakritické znaky na písmenkové části klávesnice). Tak se přepneme přímo na konkrétní záložku. Cyklické přepínání je pomocí klávesové zkratky Ctrl+Tab resp. Ctrl+Shift+Tab zpětně.
1. Seznam reklamací
Seznam všech evidovaných reklamací. V tabulkové podobě jsou zobrazené evidované údaje.
2. Poznámka
Zde je možné pořizovat poznámky a komentáře vztahující se k dokladu. Délka textu není omezena. Poznámky je možné kdykoli tisknout.
3. Vazby
Pomocí záložky Vazby je možné velmi snadno zkontrolovat související doklady v ostatních agendách.
4. Dokumenty
Na záložce Dokumenty ze evidovat libovolné dokumenty v souborové podobě, které se týkají aktuálního záznamu.
5. Média
Záložka Média umožňuje připojit libovolné obrázky či soubory s jiným obsahem. První v pořadí se zobrazí ve formuláři.
Uzavřít (Ctrl+1) - uzavře doklad. Uzavřený doklad je označen příznakem Uzavřen, odlišen barvou písma a nelze v něm provádět změny.
Otevřít (Ctrl+2) - otevře doklad a umožní provedení změn.
Tiskové sestavy obsahují seznamy reklamací, reklamační protokoly a průvodní dopisy pro zaslání reklamovaného sortimentu dodavateli nebo výrobci.