Reklamace - Vyřízení a ukončení reklamace

Aktuální firma | Sklady | Agendy | Reklamace

Obsah | Základní dovednosti | Videonávody | Klávesové zkratky | Rejstřík

Vyřízení a ukončení reklamace

Posledním krokem je Vyřízení reklamace se zákazníkem, což provedeme na stejnojmenné záložce:

  1. Uvedeme datum Vyřízeno. Vyplnění má opět vliv na Aktuální stav.

Upozornění  Pokud vyplníme datum Vyřízeno, považuje se reklamace za vyřízenou. Údaj Zbývá se nastaví na hodnotu 1.000.

  1. Můžeme zaevidovat náklady na vyřízení reklamace.

  2. Pokud se liší od zadavatele reklamace, můžeme zaevidovat Firmu nebo Osobu, se kterou reklamaci uzavíráme.

  3. Výběrem ze seznamu zvolíme  finální Způsob vyřízení reklamace (je zde proto, že zákazník mohl v průběhu reklamace změnit názor a požaduje jiný způsob vyřešení nebo jiný způsob vyžádá zpětná informace ze servisu nebo naše rozhodnutí).

  4. Do Poznámky k vyřízení reklamace zapíšeme skutečnosti důležité pro vyřízení reklamace. Může to být informace například o tom, že reklamaci uznáváme přes to, že byla servisem označena jako neoprávněná.

  5. Uložením s vyplněným datem Vyřízeno se Aktuální stav objednávky změní na Vyřízená.

  6. Při předávání opraveného či vyměněného předmětu reklamace využijeme tiskovou sestavu Reklamační protokol.

Poznámka  Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když prodávající vyrozumí zákazníka. Vyprší-li zákonná lhůta, považuje se to za podstatné porušení smlouvy.

Ostatní pracovní postupy

  1. Přijetí reklamace od zákazníka.

  2. Předání reklamace k dodavateli nebo výrobci.

  3. Příjem odpovědi od dodavatele nebo výrobce.

  4. Vyřízení a ukončení reklamace.

Související témata

Reklamace