Ježek / Duel / Ke stažení / Instalační soubor DUEL 20.1 z 13. srpna 2024

Soubory ke stažení

Instalační soubor DUEL 20.1 z 13. srpna 2024

Ilustrační obrázek

13.08.2024

Nejnovější program DUEL 20.1 s označením (20.1.0.11303) byl uvolněn do distribuce. Obsahuje drobné opravy v souvislosti s upřesňovanými procesy pro novou legislativu a veze si z předchozích verzí 301 a 302 řadu uživatelských novinek a vylepšení.

Soubor Velikost Popis
exe duelsetup-20-1-0-11303.exe 527,89 MB Nejnovější instalace programu DUEL.

Instalační soubor

Stáhněte soubor duelsetup-20-1-0-11303.exe a spusťte ho. Instalátor prověří váš operační systém a nainstaluje nejnovější verzi ekonomického systému DUEL. Pro bezpečnější instalaci je vhodné ho spouštět Jako správce. Doporučujeme postupovat podle Návodu na upgrade.

Postup pro bezpečnou instalaci

Při instalaci verze 20.1 dochází k upgrade databází, proto doporučujeme postupovat podle Návodu na upgrade. V něm najdete informace jak zálohovat a připravit stávající data při převod do nové verze.

Návod na Upgrade
 

Verifikační kódy pro rok 2024

Přechod na verzi 20.1 je pro uživatele verze 20 zdarma. Pro přechod z verze 19 a starších musíte mít zakoupen Upgrade 2024 a musíte mít Verifikační kódy, jinak budete mít své firmy jen v režimu Demoverze!

 

Instalace vzdálenou správou

Nabízíme možnost instalace upgrade naším technikem pomocí služby Vzdálená správa. Pokud o tuto službu máte zájem, kontaktujte Hotline.

Cenu najdete na stránce Ceník služeb v řádku Vzdálená správa v hodinové sazbě.

 

Pozor po převodu do verze 20.1 z verzí předchozích

MZDY: Upgrade přináší změny datových struktur Personalistiky, Přípravy mezd a Měsíčních mezd. Individuální upravené sestavy nemusí v nové verzi fungovat.

KANCELÁŘ: Datové změny v kancelářské fakturaci a objednávkách způsobí neunkčnost individuálně upravených sestav z předchozích verzí. 

 

Seznam změn a novinek ve verzi 20.1.0.11303 ze dne 13. srpna 2024

Upřesníme během pár hodin.... děkujeme za pochopení :-)

 

Seznam změn a novinek ve verzi 20.1.0.11302 ze dne 5. srpna 2024

MZDY

  • V aktualizaci byla upravena komunikace s MPSV ohledně cizinců (přímé odeslání i XML).
  • Ve výkazu VPDPP se nyní plní i misto narozeni, zejména u cizinců je to důležitý údaj.
  • V sestavávh Prohlaseni poplatnika a Potvrzeni o prijmech byl opraven export do PDF, podkladové obrázky byly dříve posunuté.

 

Seznam změn a novinek ve verzi 20.1.0.11301 ze dne 30. července 2024

ÚČETNICTVÍ

  • oprava účtování závazků a pohledávek na pozadí v případě, že obsahovaly časové rozlišení a zádržné

MZDY

  • oprava generování XML pro VPDPP pro ČSSZ se zohledněním náhrad u dohodářů

 

Seznam změn a novinek ve verzi 20.1.0.11300 ze dne 29. července 2024

OBECNÉ

  • Díky aktualizaci vývojového nástroje byly vyřešeny problémy, ke kterým u minulé verze na některých počítačích docházelo v rámci instalace při registraci DLL knihoven.
  • Abychom mohli využívat novější funkce a programátorské prostředky, rozhodli jsme se postupně omezit zpětnou kompatibilitu zastaralých SQL serverů. Po aktualizaci program DUEL prověří verzi, ke které se připojuje, a v případě, že jedná o MS SQL 2008 R2 nebo starší, na tuto skutečnost upozorní a doporučí upgrade. V některé z příštích aktualizací již DUEL v kombinaci s těmito servery nebude možné spustit. Microsoft podporu MS SQL 2008 a 2008 R2 ukončil již v roce 2019.
  • V souvislosti s ukončování podpory starších verzí SQL serveru byl i z nástrojů odstraněn SQL Configuration Manager ve verzi 2008.
  • Byl aktualizován komunikační SQL nástroj SDAC, výsledkem je možnost využívání nových funkcí a lepší podpora nových verzí serveru.
  • Pro situace, kdy dojde k rozpojení komunikace s SQL serverem (dočasný výpadek sítě, restart serveru, úsporný režim notebooku atd.) byla zapojena celá řada technik, které stav detekují a programu DUEL umožní zotavení a pokračování v práci bez nutnosti restartu programu. Někdy je sice nutné zavřít a znovu otevřít používanou agendu, ale celkově došlo k výraznému vylepšení stavu.
  • Do nové verze byla zpracována podpora zobrazování HTML přes Edge v roli interního prohlížeče Windows.
  • Pro zamezení nechtěného přepisování hodnot v tabulkách byl do nastavení Alt + Enter přidán parametr "Umožnit přímou editaci v tabulce". Při jeho vypnutí je pro zápis do políčka tabulky nutné nejprve stisknout klávesu F2, stisk kláves s písmeny a číslicemi nic neudělá. Editace ve formuláři touto novou funkčností dotčena nijak nebyla.
  • Zobrazování součtového řádku bylo vylepšeno tak, že i při změně rozložení tabulky (pořadí nebo šířka sloupců) je ihned překreslen i on.
  • Na záložku Dokumenty lze nyní uživatelsky snadno přidat i odkaz na dokument ve webovém umístění (OneDrive, Dropbox, firemní web...). Roletová nabídka na pravém tlačítku myši nově obsahuje volbu Přidat URL s odpovídajícím dialogem.
  • Nově je možné do Rychlého tisku standardně přidávat i sestavy, které obsahují parametry, ty jsou potom správně inicializovány již při prvním použití.
  • Pro sety sestav byla zapracována možnost pojmenovat výstupní soubor pro export do PDF. Zároveň je toto pojmenování používáno při zasílání e-mailem jako předmět zprávy. Nastavení se provádí v definičním souboru DRS, podporovány jsou zástupné symboly podobně, jako pro pojmenovávání exportovaných sestav.
  • S aktualizací reportovacího aparátu přibyla možnost doplnit sestavy o pole pro umístění digitálního podpisu.
  • Byly opraveny drobné chyby ve vykreslování tabulek, ke kterým docházelo na monitorech s vysokým rozlišením při zapnutém zvětšeném měřítku v programu DUEL.
  • V políčku pro zadání rychlého otevření agendy byla vyřešena velikost písma, za některých okolností (kombinace rozlišení monitoru, měřítka ve Windows a měřítka v DUELu) bylo písmo nepřiměřeně velké.
  • Byla vyřešena velikost písma na záložkách s volnými texty (např. Poznámky), při zvětšení někdy neodpovídala nastaveným parametrům (Alt + Enter).
  • Při tvorbě skriptů nyní můžeme plně využívat parametry, které jsou tvořeny výklopným seznamem vycházejícím z libovolných dat DUELu.
  • Edity pro zadání numerických údajů byly ošetřeny proti stavům, kdy uživatel zadá pouze desetinnou tečku nebo čárku a jinak nic.
  • V přípravě uživatelských polí byla vylepšena práce s desetinnými čísly, nyní již není nutná interní konverze desetinných čárek na tečky.
  • Pro psaní dlouhých SQL kódů v editoru filtrů byl do okna zapracován posuvník a podpora kolečka myši.
  • V agendě Podání je nyní zachovávána podrobnější historie dílčích detailů jednotlivých stavů. Informace, které doposud byly dostupné pouze pokud bylo podání ve stavu "Ve zpracování", jsou nyní vidět i po kompletním vyřízení podání.
  • Všechny datové změny byly samozřejmě promítnuty i do operací pro přenosy dat.
  • Podle aktuálního seznamu ČNB byl aktualizován číselník bank.
  • V Kalendáři událostí přibyla možnost kopírování záznamů.

KANCELÁŘ

  • Již do předchozí verze programu DUEL byla zapracována komunikace s aplikací Everifin, která umožní stahovat online bankovní výpisy (přesněji pohyby na účtech) pro de facto všechny banky bez nutnosti souborové komunikace homebankingu. Nyní jsme přidali druhou fázi - možnost posílat převodní příkazy.
  • Zároveň s podporou Everifin v převodních příkazech byl upraven přihlašovací dialog do této aplikace - nyní by se měl zobrazovat formátovaný bez ohledu na používaný prohlížeč a velikost okna.
  • Podobně jako funguje v jiných agendách, byla i do Převodních příkazů zapracována možnost Uzavřít doklad a tím jej uzamknout proti nechtěným změnám. Uzavření i Otevření dokladů je samozřejmě možné podmínit přístupovými právy.
  • Pro větší návodnost, jaký se odpovídající pole význam, bylo v Převodních příkazech zatržítko "Ukončeno" přetextováno na "BV s odpovídajícími platbami zpracován".
  • V operaci, která aktualizuje údaje podle ARES, nyní v případě přidělení skupinového DIČ neplníme individuální DIČ firmy, ale DIČ skupiny.
  • Zejména pro začínající uživatele byly ve Správci sestav v obou fakturacích (v modulu Kancelář i Sklady) přeuspořádány a přeskupeny sestavy tak, aby základní Faktury a Dodací listy byly v pořadí výše a tak snadněji dostupné. Nově vznikla skupina sestav Přehled prodejů.
  • V kancelářské fakturaci byl ve dvou sestavách faktur se stvrzenkou zviditelněný prostor k podpisu.
  • Na některých tiskárnách (EPSON) se projevoval vzájemný posun tiskopisu DPPO a do něj vpisovaných textů. Připravili jsme sestavu novou, která je fixní.
  • Pro přímé zaslání Přehledu OSVČ pro ČSSZ byl aktualizován identifikátor dokumentu. Nyní lze agendu Podání využít i pro tento tiskopis.

ÚČETNICTVÍ A FINANCE

  • Do modulu účetnictví byla zapracována podpora přípravy a následně automatického účtování časového rozlišení. V agendě Závazky a pohledávky je možné na nově přidanou záložku zaevidovat libovolný počet interních dokladů, které navázány na základní fakturu zajistí kompletní účtování rozložené v čase. Novou evidenci lze využít samozřejmě pro základní "odložení" nákladů nebo výnosů do příštího účetního období, uplatnění nalezne ale i pro případné měsíční rozpouštění časového rozlišení.
  • Požadavek na možnost vyřadit některé závazky z nabízení do přípravy převodních příkazů (např. proto, že byly placené kartou) jsme vyřešili tak, že u příslušných dokladů stačí nevyplňovat číslo bankovního účtu. Nezáleží na tom, zda je číslo BÚ vyprázdněné již při pořízení nebo až dodatečnou editací.
  • Nová verze umožňuje vytvořit kopii záznamu ZaP i z uzavřených dat, která jsou v archivu závazků a pohledávek.
  • V archivu ZaP byla zpřístupněna záložka Zádržné, doposud byla viditelná pouze v aktuálním období.
  • Při přenosu dokladů z Účetního deníku do Závazků a pohledávek bylo vyřešeno omezení délky poznámky na 240 znaků. Nyní se přenese poznámka v celém rozsahu.
  • Optimalizace editace tabulky DPH (přeskakování řádků s neaktivními sazbami, přeskakování DPH při nezadaném základu...) byla zapracována také do Peněžního deníku a Pokladny v režimu daňové evidence.
  • Pro případy, kdy je jedna záloha (týká se platby proformy i daňového dokladu na přijatou platbu) rozdělena k více finálním fakturám, je při proúčtovávání měněn Párovací znak celé související skupině podle posledního finálního dokladu. To sice může působit zvláštně, ale zajistí to správné zpracování saldokonta i při současném saldokontním sledování nejen účtů dodavatelů a odběratelů, ale i účtů záloh - zdaněných i bez DPH.
  • Do Účetního deníku v režimu (podvojného) účetnictví a do Peněžního deníku v režimu daňové evidence byly přidány nové kontroly upozorňující na duplicitu dokladů podobně, jako byly již dříve v ZaP. Kontroly mají samostatná čísla, aby bylo možné je v případě potřeby individuálně vypnout.
  • Do Peněžního deníku byly zapracovány kontroly na soulad Data DPH a Skupiny DPH s Druhem peněžní operace tak, jak je známe ze ZaP.
  • Pro rychlejší manuální pořizování záznamů (a pro větší podobnost s papírovými výpisy) byl přeuspořádán formulář agendy Bankovní výpisy. Nyní částka Celkem následuje ihned za Variabilním symbolem. Možnost odskoku v Celkem do ZaP přes "Ctrl +" zůstala zachována a nyní je více přirozená.
  • Do agendy Bankovní výpisy byla přidána funkce umožňující vložit nový záznam "na pozici". Díky tomu lze např. doplnit omylem smazané řádky nebo dodat "odložené" položky tak, aby odpovídaly pořadím papírovému výpisu.
  • Při účtování bankovních výpisů společně s přenosem kurzových rozdílů a haléřových vyrovnání bylo upraveno číslování interních proúčtovávacích dokladů. Za určitých okolností se nerespektovalo číslo z tabulky BV a nahradilo aktuální hodnotou z číselníku dokladů.
  • Načítání data účetního případu z formátu homebankingu Gemini bylo přepojeno na Datum vzniku účetní položky v transakčním systému banky, které skutečnosti odpovídá lépe, než původní Datum zaplacení.
  • V Pokladně bylo číslování a přenos automaticky kumulovaných souhrnných pokladních dokladů (mají nulové číslo dokladu, prázdný VS...) vylepšeno pro případy, že je zadávána i Firma. Nyní jsou po přenosu do ÚD z Pokladny odmazány bez ohledu na nastavení parametrů.
  • Do Pokladny v režimu daňové evidence bylo pro případy, kdy se uživatel snaží přenést doklady do období Peněžního deníku, které je již uzavřeno, doplněno hlášení, jež na tuto skutečnost upozorní.
  • Do parametrů firmy, konkrétně do sekce DPH/OSS, přibylo nastavení, zda v DAP DPH z hodnot na řádku 24 odečítat daň odváděnou v jiných členských státech EU. Při zaškrtnutí dochází k přepočtu daní ze záložek OSS na koruny a o tyto hodnoty je potom celkové plnění poníženo.
  • Přenos řádných a opravných DAP DPH do evidence ZaP byl upraven tak, že nyní se datum vystavení plní podle posledního dne příslušného zdaňovacího období. Sice to přesně neodpovídá skutečnosti (datum vystavení je standardně až do 25. dne následujícího měsíce), na druhou stranu je potom takovýto doklad zahrnut mezi neuhrazené ZaP ke konci měsíce (což se hodí např. při sestavování přílohy ÚZ) a pokud používáme zaúčtování předpisu DAP DPH, nemusíme měnit datum účtování.
  • V sestavě Kontrola DPH oproti účtu 343 bylo zapojeno třídění dokladů podle data.
  • Z exportu Kontrolního hlášení do XML byly pro fyzické osoby vypuštěny informace o názvu firmy. Nyní se exportuje pouze jméno a příjmení.
  • Při exportu XML následného souhrnného hlášení bylo sjednoceno číslování řádků v souboru s číslováním v agendě Zpracování DPH.
  • I pro souhrnné hlášení bylo zapojeno nabízení automatického otevření PDF ihned po exportu.
  • Do nové verze byly aktualizovány také sazby DPH v jednotlivých členských státech EU.
  • Pro uzavřené výkazy byla zakázána operace Načtení historie.
  • Stávající možnost denní penalizace v promile byla rozšířena o roční penalizaci v promile, denní penalizaci v procentech a roční v procentech. Nové možnosti nalezneme jak parametrech firmy (pro standardní upomínání a penalizace), tak v Adresáři firem (pro individuální). Dotčeny byly samozřejmě výpočty v agendách Upomínky a Penalizace, úprava se promítla i do odpovídajících sestav.
  • V sestavách upomínek a platební kázně bylo spojování podkladů přepojeno ze zkratky firmy na její interní identifikaci. Nyní budou upomínky samostatné i v případě používání duplicitních zkratek.
  • Do několika vazeb z číselníku Doklady (Deník, ZaP, Dlouhodobý majetek...) byly přidány sloupce zobrazující firmu evidovanou v odpovídajícím záznamu.
  • Importy do ZaP byly rozšířeny o podporu příznaku, že se jedná o platební kalendář.

MZDY

  • Největší změnou, která se dotkla prakticky celého modulu Mezd, je kompletní přepracování a významné rozšíření možností spoření na stáří. Původní penzijní připojištění a životní pojištění (ve variantách příspěvků podniku a plateb zaměstnancem) bylo nahrazeno šesticí možností, do kterých lze uvést libovolné kombinace aktuálně platných produktů. Evidenční změna se týká Personalistiky (obvyklých hodnot), Přípravy mezd (v obou pohledech) a samozřejmě i měsíčních mezd. Funkční změna se potom týká hlavně Měsíčních mezd, ale upraveny byly i oba přenosy do účetnictví (do ZaP i do Účetního deníku) nebo agenda Roční vyúčtování daně. Aktualizovat se muselo několik desítek sestav.
  • Při převodu penzijního a životního pojištění do nové verze zjišťuje upgrade dat, zda se u příslušné pojišťovny v Adresáři firem v údaji Popis nachází hodnota "DIP". Pokud ano, převede v Měsíčních mzdách původní PP nebo ŽP na tzv. Dlouhodobý investiční produkt.
  • V souvislosti s přepracováním stávajících penzijních a životních pojištění na obecné produkty spoření na stáří byla založena také nová agenda s odpovídajícími parametry (produkty na stáří). Původní parametry se použijí do rou 2023, nové od roku 2024.
  • Jedním z největších důvodů pro vydání této aktualizace je oznamovací povinnost DPP, která platí od 1.7.2024. Program DUEL podporuje ve VPDPP (Výkaz příjmů) odesílání informací i pro zaměstnance, kterým v daném měsíci nebyla mzda zpracována, nebo kteří u zaměstnavatele nejsou přihlášeni k žádné zdravotní pojišťovně. Průvodce kompletní přípravou dat nalezneme v Měsíčních mzdách pod operací XML.
  • Do Personalistiky byla zapracována nová operace, která podporuje komunikaci s MPSV - odesílání přehledu příjmů. V průvodci nalistujeme obdrženou žádost, následně budou doplněny požadované údaje a zašleme ji zpět. Vzhledem k tomu, že se nejedná o jednostranný export, ale obousměrnou komunikaci, operace se nenalézá v nabídce XML, ale má samostatné tlačítko "MPSV - Přehled příjmů".
  • Do Personalistiky přibyla nová operace, která umožňuje na MPSV odesílat "Informační karty" nebo "Sdělení" týkající se zaměstnávání cizinců. Program podporuje všech 5 typů podání, uložení do souboru i přímé odeslání na portál. V této souvislosti došlo také k revizi a doplnění některých údajů v Personalistice na Záložce Cizinci.
  • Od 1.7. dochází k nasazení nové datové věty Oznámení o nástupu do zaměstnání (ONZ). Nové XML reflektuje změny související s Výkazem příjmů VPDPP, všechny potřebné úpravy byly do aktualizace programu DUEL promítnuty.
  • Oznámení o nástupu do zaměstnání bylo v sekci 9 vylepšeno o zohlednění příjmů, které nevyplývaly z odpracované doby (např. proplacená dovolená při ukončení mateřské dovolené). Zároveň byla zapracována varianta, která pro neexistující mzdy dohledá poslední účast na pojištění až 24 měsíců zpětně.
  • Pro případy, kdy je známo datum ukončení zaměstnání, byl upraven výpočet čistého průměrného výdělku. Nyní se automaticky zohledňuje datum ukončení i pro případy, kdy je v následujícím kvartále. Tato úprava byla zapojena jak do operace v agendě Personalistika, tak do přepočtů v rámci uzávěrky mezd.
  • Operacím pro exporty PDF a XML z Personalistky byl jako výchozí rozsah záznamů nastaveno "Aktuální". Pokud chceme exportovat více záznamů, musíme nyní i při zapnutém výchozím filtru přepnout na "Filtrované". Podobně byl upraven také rozsah záznamů v operacích, které se týkají výpočtu a korekcí průměrného výdělku.
  • Do pracovních smluv pro cizince byla přidána kontaktní adresa (tedy adresa pobytu v ČR).
  • Sestava Osobní dotazník v Personalistice byla rozšířena o možnost výstupu za vybrané / filtrované / všechny. Doposud ji bylo možné zpracovat pouze po jednotlivých zaměstnancích.
  • Do sestavy dohody o ukončení poměru byla zapracována informace o nároku na odstupné, který je evidován v personální kartě zaměstnance.
  • Mezi sestavy Personalistiky byla přidána sestava o Rozvázání dohody o práci na dálku. Touto dohodou končí pouze možnost práce na dálku, nikoli pracovně-právní vztah.
  • Do sestav Personalistiky byla zařazena nová Prezenční listina. Samozřejmě podporuje výběr (i filtrování) zaměstnanců, do parametrů sestavy lze zadat název a datum konání akce.
  • Mezi sestavy Personalistiky byl zařazen Dodatek k DPP. Tato sestava je navázána na volný text z číselníku se zkratkou MZPEDPZ, jeho editací můžeme měnit vlastní text k prodloužení doby zaměstnání.
  • Do Personalistiky a do Měsíčních mezd byly zapracovány filtry pro zaměstnance na DPČ a zaměstnance na DPP.
  • Do měsíčních mezd byla přidána sestava se součty exekučních srážek.
  • Mezi sestavy měsíčních mezd byla přidána nová sestava Ušlá mzda při pracovním úraze.
  • Do měsíčních mezd byla přidána speciální sestava pro evidenci čerpání náhradního volna za přesčasy. Využijeme ji zejména v případech, kdy chceme vše vypořádat v jednom kvartále.
  • Pro případy, kdy chceme mzdy vyplácet postupně po skupinách jednotlivých zaměstnanců, byla do agendy Měsíční mzdy zapracována speciální operace Přenést dobírky do ZaP. Tato operace umožní ještě před kompletním zpracováním a uzavřením mezd přenést složku dobírek do závazků a následně vypořádat jak mzdy v hotovosti, tak na bezhotovostní výplaty vystavit převodní příkaz. Při přenosu do ZaP v rámci uzávěrky mezd jsou již jednou přenesené dobírky vynechány.
  • Do celého modulu mezd byla přidána podpora tzv. "měsíčních úvazků", které mohou mít nasmlouvány zaměstnanci na DPP. Typickým příkladem je 20 hodin měsíčně bez ohledu na délku měsíce a bez stanovení týdenní pracovní doby. Tyto dohody zaevidujeme v Personalistice tak, že počet dní úvazku zadáme nula a do počtu hodin zadáme měsíční úvazek. Při tomto zadání potom budou i do měsíčních mezd předvyplněny parametry měsíce podle předpokladu. Pozor - pokud DPP netrvá celý měsíc, je třeba ve mzdách věnovat pozornost fondu a počet hodin přesně pokrátit podle skutečnosti! Měsíční úvazky jsou zohledněny i při výpočtu dovolené - na záložce v Personalistice, při uzávěrce mezd za 12. měsíc i v Kalkulačce dovolené. Pro odhad budoucí odpracované doby, pokud je DPP ukončena v průběhu měsíce, je zde použitý předpoklad krácení poměrem podle počtu kalendářních dnů. Speciálně v Kalkulačce dovolené ale musíme přesně sledovat reálný rozvrh.
  • V souvislosti s rozšířením daňově podporovaných produktů spoření na stáří došlo také k úpravě agendy Roční vyúčtování daně. Přibyly nové údaje a samozřejmě se musely změnit i odpovídající výpočty.
  • V Potvrzení o zdanitelných příjmech byly upraveny výpočty na řádku 10 (řádek slouží pro dodanění příspěvků zaměstnavatele v případě předčasného ukončení smlouvy) podle aktuálních pokynů. Nyní se i pro penzijní pojištění (a další varianty spoření na stáří) chová stejně, jako již dříve pro životní.
  • Do sestav Potvrzení o příjmech byly doplněny informace, které se týkají případné insolvence.
  • Do všech sestav kategorie "Potvrzení o příjmech" byl zapracován výstup razítka z parametrů firmy tak, jako známe např. z faktur.
  • V sestavách mzdových listů byla opravena chyba, kdy v měsíci září do práce na dálku vstupoval stravenkový paušál.
  • Čtení elektronických neschopenek bylo rozšířeno o nově doplněnou identifikaci skutečnosti, zda se jedná o nemoc nebo pracovní úraz.
  • Do agendy Nepřítomností byl přidán nový podporovaný typ - náhradní volno za práci ve svátek. Tato varianta, na rozdíl od standardního náhradního volna, není placená tarifem, ale průměrem. Nový typ je zohledněn v příslušných výpočtech jak ve mzdách, tak v sestavách.
  • Vybrané sestavy docházky, které obsahují i data nepřítomností, byly vylepšeny o zohledňování ukončení nepřítomností, ke kterým dochází i v jiném, než aktuálním mzdovém období.
  • Importy docházky a nepřítomností se souborů (používané i při spolupráci s docházkovými systémy) byly upřesněny pro případy, kdy má zaměstnanec uzavřeno více souběžných pracovních poměrů. Nyní se zohledňuje nejen identifikace osoby, ale i kategorie PP.
  • Do sestavy pro výplaty záloh bylo zapracováno datum zálohy, nejenom datum mzdového období.
  • Při přenosu záloh na mzdu do ZaP nyní již není dokladová řada identifikována zkratkou a názvem, ale přesně pomocí vnitřního identifikátoru.
  • Operace uzávěrky mezd byla zabezpečena proti stavům, kdy jsou v datech uložené poškozené filtry. Ty se načítají do průvodce operací a jejich chyby mohly vést k pádu operace.
  • Pro zaměstnance na DPČ a DPP byl pro případy neomluvených absencí v kalkulačce dovolené upraven minimální nárok - nyní se nepracuje s "fiktivní" týdenní pracovní dobou, ale s TPD uvedenou v Personalistice.
  • V sestavě, která opisuje rozpis období v Kalkulačce dovolené, byl opraven výstup součtu za jednotlivé zaměstnance.
  • Do exportů statistiky mezd byly zapracovány všechny aktuální pokyny ČSÚ. Nyní se již neodesílá výkaz o statistické jednotce (program na to upozorní) a výkazy mezd se odesílají pouze za období leden - červen a leden - prosinec.
  • V souvislosti s přepracováním penzijního a životního pojištění byly upraveny také varianty typů v číselníku pojišťoven. Nově jsou nastavitelné pouze "Zdravotní" a "Ostatní".
  • Abychom předešli situacím, kdy uživatelé zpracovávají mzdy v zastaralé verzi programu, která pro daný rok není připravena a neobsahuje aktualizované parametry, zapracovali jsme do agendy Měsíční mzdy kontrolu a hlášení, které na tuto skutečnost upozorňuje.

SKLADY A MALOOBCHOD

  • Pro potřeby přesnějšího zadání výrobních listů byla deklarace pole pro zadání množství upravena na rozsah 4 desetinná místa. Pokud standardně pracujeme s kg, nyní můžeme položky výrobních listů zadávat s přesností 0,1 g. Přesnost v dalších agendách (Výroba, Skladové pohyby) se ale neměnila, předpokládá se výroba celých desítek nebo stovek kusů.
  • V sestavě se seznamem vět výrobních listů, kde vystupuje informace, kolik kusů je možné vyrobit, bylo upraveno zaokrouhlení z matematického na celé kusy směrem dolů.
  • Editace položek výroby, které po automatickém naplnění bylo sice možné editovat, ale konzistence dat již plně záležela na obsluze, byla vylepšena o několik kroků. Byly zapracovány defaulty pro jednotkovou cenu, zapracován přepočet celkové ceny v řádku a (pokud to povaha dat dovolí) nabídnuta také možnost přepočtu výsledné ceny přijímaného výrobku.
  • Do agendy Výroba byla zapojena možnost připojit Dokumenty a Média.
  • Do sestav součtů příjmů a výdejů (denní, měsíční) byly připuštěny i pohyby převodů. Absolutní výsledek je sice stejný, ale "obraty" na jednotlivých skladech budou nyní vyšší.
  • Do agendy Skladových pohybů byly přidány dva filtry zobrazující zaúčtované a nezaúčtované záznamy.
  • Do číselníků Středisek, Výkonů a Zakázek byly na záložku Vazby zapracovány náhledy do agend Výrobní listy a Výroba. Obě vazby mají varianty pro pohled přes doklady a přes položky.
  • Byl aktualizován číselník Kombinované nomenklatury a zároveň upraven export hlášení Intrastat - nyní u položek, které začínají nulou, doplní úvodní nuly do délky 8 znaků i v případě, že by v číselníku nebyly zadané.
  • Při vystavování dobropisů na Kase jsou nyní i pro položky v sazbě "neurčeno" respektovány původně zadaná množství a částky. Doposud se vycházelo z předpokladu, že se jedná pouze o textové popisy, a při dobropisování se hodnoty nulovaly.

MAJETEK

  • Prakticky kompletně byl přepracován výpočet mimořádných daňových odpisů, nyní proběhne výpočet i ve všech případech, kdy dojde k vyřazení majetku (s přesností na měsíce). Upraveny byly operace pro jednotlivé i hromadné přepočty a také uzávěrka majetku.
  • Sestavy aktuálních daňových odpisů (základní, po skupinách i kontrola) byly uspořádány podle let, ke kterým se odpisy vztahují.
  • Do sestavy "Stav majetku k datu" byly promítnuty poskytnuté dotace.

13. srpna 2024, Ing. Pavel Kuchár

Zpět na přehled