Jak vytvořit dobropis
Dobropis neboli opravný daňový doklad můžeme vytvořit ručně, stejně jako běžnou přijatou fakturu, ale se zápornými znaménky v daňové tabulce. Pokud se však dobropis vztahuje k dokladu, který již evidujeme (v praxi častější situace), můžeme pro jeho pořízení využít automatickou operaci Dobropis.
Postup pak bude následující:
V agendě Závazky a pohledávky spustíme nad původní fakturou operaci Dobropis. To provedeme stiskem příslušného tlačítka v horní nástrojové liště.
Potvrdíme dotaz na automatické vytvoření dobropisu.
Program vytvoří kopii původního záznamu, který se bude lišit pouze v čísle dokladu a v částkách daňové tabulky (všechny částky budou mít záporné znaménko). Do popisu dokladu doplní upozornění, že se jedná o dobropis.
Dokončení operace program oznámí hlášení, které potvrdíme klávesou Enter nebo tlačítkem OK.
Dobropis zaúčtujeme do Účetního deníku.
Tip Pokud chceme pro dobropisy používat zvláštní dokladovou řadu, nejprve ji pořídíme do číselníku dokladů (kromě označení a popisu bude nová dokladová řada prakticky totožná s dokladovou řadou faktur) a poté ji doplníme do Parametrů firmy do parametrů Účetnictví do oddílu Dobropis a storno.
Ostatní pracovní postupy
Jak evidovat neuhrazené závazky a pohledávky předešlých let.
Jak vytvořit dobropis.
Související témata