Jak pořídit daňový doklad se složeným rozúčtováním
Důvodem k rozúčtování daňového dokladu na více než dva řádky v rozúčtování (základ a DPH) můžou být různé sazby DPH v daňové tabulce nebo nutnost rozúčtovat základ DPH na různé účty.
Postup je ve většině kroků totožný s předcházejícími dvěma kapitolami (odkaz na ně). Rozdíl bude buď v daňové tabulce, kde jednotlivé položky umístíme do příslušných sazeb (bude použita základní i snížená sazba). Po následném stisku tlačítka Rozúčtovat pak program automaticky rozdělí částky DPH do dvou řádků. Základ daně zůstane zkumulovaný do jednoho řádku a je třeba (pokud chceme mít základy daní odděleny) provést další rozúčtování ručně:
Přepíšeme částku rozúčtování základu daně podle skutečnosti, tzn. podle základu daně v základní sazbě daňové tabulky.
Přidáme do rozúčtování nový řádek a ručně zadáme kontaci. Částku (rozdíl mezi celkovým základem daně a upravenou částkou v původním rozúčtování) program doplní automaticky.
Nebo budou v daňové tabulce vyplněny základ DPH a DPH jen v jedné sazbě a rozúčtování opravíme ručně:
Přímo v rozúčtování přepíšeme částku základu daně, která odpovídá danému účtu.
Do rozúčtování přidáme klávesou Insert nový řádek a ručně zadáme kontaci. Částku (rozdíl mezi celkovým základem daně a upravenou částkou v původním rozúčtování) program doplní automaticky.
Ostatní pracovní postupy
Jak pořídit daňový doklad se složeným rozúčtováním.
Související témata
Účetní deník, Účetní deník - Detail, Účetní deník - Dávka, Účetní deník - Kontrola, Účetní deník + Archivy, Rozúčtování